Write now - בית הספר לתסריטאות| מסלול בהנחיית ארז קו-אל

יום שלישי
14 נובמבר, 2023
בשעה
18:00
מיקום
מחיר
החל מ-₪10650
חדש! בית ספר לתסריטאות- המסלול המקצועי של סדנאות הבמה.
מסלול בהנחיתו וליוויו של ארז קו-אל, (הטבח, להרוג את הסבתא, תיק נעדר) מהתסריטאים העסוקים בישראל.
עם צוות מנחים.ות של בכירי התסריטאים.ות שעובדים בארץ ובחו"ל.
WRITE NOW , 
כדי שיכתבו על הסדרה שלך later!
אנא גללו מטה לפרטים המלאים על המסלול

בחירת כרטיסים

  • אפשרויות:
    סוג כרטיס: הרשמה למסלול המלא -שנה א' - ₪11400
    0 כרטיסים אחרונים
    סוג כרטיס: הרשמה למסלול המלא - שנה א' לחברי סדנאות הבמה (מי שהשתתף.ה בסדנה שלנו ב 3 השנים האחרונות) - ₪10650
    0 כרטיסים אחרונים
  • סה"כ מחיר: ₪0
שם פרטי: *
שם משפחה: *
טלפון: *
דוא"ל: *
 

פרטים

המסלול המקצועי לתסריטאות מבית הספר של סדנאות הבמה
ארז כתסריטאי ותיק (הטבח, להרוג את הסבתא, תיק נעדר) ישאל אתכם ....
מה הקול היחודי שלך ככותב, על מה אנחנו כותבים ולמה אנחנו כותבים את מה שאנחנו כותבים?

בית הספר לתסריטאות מבית סדנאות הבמה בניהולו האמנותי של התסריטאי אבנר ברנהיימר , מסלול מיוחד בהנחייתו וליוויו של ארז קו-אל, עם צוות מנחים.ות של בכירי התסריטאים.ות שעובדים בארץ ובחו"ל.

המסלול המלא – שנה א':
16 המפגשים הראשונים בהנחיית ארז.
החל מ  14.11.23|| בימי שלישי 18:00-21:00
קורס תסריטאות של ארז מסתיים ב27.2.24
והחל מה 21.2.24 בימי רביעי 18:30-21:30 מתחיל קורס צפייה בסדרות אייקוניות ומיד אחריו ברצף שאר הקורסים של המסלול (כתיבה קומית, דמויות וקונפליקטים...פיצינג מול מנהלת דרמה), באותה משבצת בשבוע. סה"כ 32 מפגשים במסלול.

נעים להכיר :)
סדנאות הבמה והמסך היא עמותה, נתמכת ע"י משרד התרבות ופעילה מעל 20 שנה  (שכר הלימוד מסובסד בחלקו), עיקר פעילות העמותה הוא בלימודים גבוהים בתחום הכתיבה, המשחק, הקולנוע והבימוי.  10 מסלולי תסריטאות בשנה, מסלולי משחק מול מצלמה, פרויקטים במחול,  והשנה נפתח הסבב ה 13 של בית הספר למחזאות בשיתוף תיאטרון בית ליסין.
לכן באופן טבעי הצעד הבא היה לפתוח את  write now בית ספר לתסריטאות!
כל התסריטאים.ות שמלמדים אצלנו הם יוצרים.ות פעילים שעובדים בתעשייה,
חלק מהבוגרים.ות שלנו כתבו בסיום הלימודים סדרות כמו  (עספור, יש לה את זה, מטומטמת, ויקי ואני ..)
רבים מהם קיבלו פיתוח וחוזים עם חברות הפקה.
חלק מהבוגרים.ות שלנו הצטרפו לצוות כותבים של המנחים כמו דפנה לוסטיג, בוגרת של המסלול שהפכה לכותבת בסדרות של אבנר ברנהיימר "מקיף מילאנו".

חלק מתוכנית הלימודים הוא מפגש עם מנהלי חברות הפקה, תהיה לכןם הזדמנות לפגוש מנהלות דרמה, לקבל משוב על הרעיונות שלכם והזדמנות להשתלב בתעשייה.
ערוץ ישיר לתעשייה -אנחנו נמצאות בדיאלוג תמידי עם הזכייניות ומנהלי חברות הפקה, כך שאם הרעיון שלכם טוב תוכלו לממש אותו ביתר קלות.
 
 
 
מה מיוחד בתוכנית הלימודים שלנו ?
תוכנית  הלימודים השנתית  שלנו היא ייחודית מודולרית ומותאמות לסגנון הכתיבה שלכם.
המנחה המרכזי הוא התסריטאי ארז קו-אל (הטבח, להרוג את הסבתא, תיק נעדר), והמנחיםות הנוספים הם תסריטאיםות שעובדים בתעשייה ומכירים את התחום מבפנים.

תוכנית הלימודים
שנה א
מה הקול הייחודי שלך ככותב.ת, על מה אנחנו כותבים ולמה אנחנו כותבות את מה שאנחנו כותבות? החוויה הדרמטית-במהלך המסלול  ילמדו הכותביםות איך לקבוע את  הטון והז'אנר המתאימים לרעיון (דרמה, דרמה קומית, דרמה רומנטית, מתח, אימה, פנטזיה, סיטקום וכו').
שימת דגש על תחקיר של העולם בו מתרחשת הסדרה (בית חולים, בית משפט, זומבים, פוליטיקה וכו'), פיתוח עלילה מרכזית עונתית, פיתוח דמויות ראשיות (מאפיינים ועלילה עונתית לכל אחד ואחת מהם), כתיבת מבנה, סינופסיס וטריטמנט לפרק ראשון, עיצוב סצנות וכתיבת סצנות לפרק ראשון.

נלמד איך להוציא את הרעיון אל הפועל החל משלב גיבוש הרעיון הבסיסי, תוך הבנה וניסוח של הקונפליקט המרכזי, צלילה אל עומק הרצונות והמניעים של הדמויות, בניית העלילה, חידוד המבנה ועד כתיבת סצנות ודיאלוגים במטרה לקחת את הרעיון הגולמי ולהפוך אותו לחוויה דרמטית ספציפית וייחודית.
אנחנו נעבוד על סצנות, נעבוד על פרק, נעבוד על המהלך העונתי.
משבוע לשבוע המשתתפים יכתבו ויביאו חומרים לקבוצה ולא פחות חשוב מכך יקראו חומרים של שאר המשתתפים, יתעמקו בהם ויגיבו להם מתוך תפיסה שלרוב קל לנו יותר לראות את החולשות שלנו כפי שהן משתקפות אצל אחרים.

אנחנו נכתוב המון ונצפה בהמון בדוגמאות הן מהטלוויזיה והן מהקולנוע.
מפגש ייחודי יתמקד בתפקידו של התסריטאי בחדר העריכה, בו נצפה ברף קאט של פרק של סדרת טלוויזיה הנמצאת בשלבי עריכה ונדון בחומרים המצולמים ביחס לתסריט שאותו נקרא מראש.

מפגש נוסף יעסוק ביום שאחרי, בו נבין מה עושים עכשיו שיש לנו הצעה מגובשת לסדרת טלוויזיה (או תסריט לקולנוע)  ומי ומה מחכים לנו שם בחוץ.
נפגוש מנהלות דרמה מחב הפקה ומנהלי תוכן שיתנו לכם משוב על הרעיונות שלכם (מניסיון  העבר היו מאצ'ים).
השאיפה של המסלול, מעבר להקניית כלים בכתיבה הדרמטית, היא למצוא את קולו הייחודי של כל משתתף. אנחנו כל הזמן נשאל את עצמנו על מה בעצם אנחנו כותבים, ולא פחות חשוב מכך למה אנחנו כותבים את מה שאנחנו כותבים.
בהמשך - שנה ב' -התמחות
שנה ב' מיועדת לכותבים בעלי ניסיון, שיש בידןם פרק, ו/או בוגרי המסלול או קיבלו מענק פיתוח מזכיינית //משרד הפקה  וזקוקים.ות למסגרת מקצועית מקדמת.
פרק ראשון
פרק ראשון, כבר אומר יש לך סידרה , זה כבר לא רעיון ....
א.נשים כותבים.ות מכירים את התחושה, יש לי רעיון, אבל משהו לא עובד ואני כבר לא יודע כיצד ניתן לקחת את זה הלאה.
בעבודה משותפת של כל הקבוצה נדייק את ההצעות, נתרגל את הפיצ'ים, ניזכר מה היה חשוב לנו כשהתחלנו ונבין מה תוקע אותנו עכשיו, נחזור לכלים הדרמטיים ונמצא בחזרה את ההתלהבות ואת הלב.
מסלול מעשי שבו כל אחד יכול לעבוד על פרויקט שהגיע הזמן לסגור ולהגיש, ולכתוב את הפרק הראשון. נגיע להצעה לסדרת טלוויזיה שאי אפשר לסרב לה.

 ננסח ביחד פיץ' לסדרה, נלמד איך לכתוב סינופסיס, נגלה מתוך כתיבת ההצעה מה עוד חסר ולא פתור לנו ומה באמת חשוב לנו בסדרה.
במהלך המסלול  נדייק את הקונספט, ז׳אנר, נתמקד בעבודה על ז'אנר כאמצעי לפיתוח תסריט. נעבוד על הסיפור, עלילה ודמויות, ונבדוק האם יש אולי זווית טובה יותר לספר דרכה את הסיפור. נאתר ונבחן מהו הניצוץ׳ של הסדרה- מה הופך אותה למיוחדת ויצאת דופן בנוף של שפע סדרות אחרות- ונחדד את החוזקות הללו.

תוך כדי עבודה בשכבות, הרבה שכתובים ותובנות- ניקח את התסריט שלך לשלב הבא. או ליתר דיוק-להצעה שאי אפשר לסרב לה.
בסיום המסלול יתקיימו מפגשים עם מנהלות תוכן ומשרדי הפקה, שבהם המשתתפים.ות יוכלו להציג את הרעיונות שלהם.
 
צוות מנחי סדנאות הבמה (שנה א + התמחות)
מנחה ראשו ומלווה המסלול - ארז קואל  - תסריטאי ויוצר קולנוע, חבר הנהלת איגוד התסריטאים.
תסריטאי ובמאי "הטבח", תסריטאי ויוצר "להרוג את הסבתא", "תיק נעדר", "הצורף, "חיים אחרים".

אבנר ברנהיימר - מהתסריטאים המוערכים והעסוקים בישראל.
 יוצר ותסריטאי של סדרות הדרמה "יש לה את זה", "כיפת ברזל", "אמא ואבאז" , "עד החתונה", "בלו נטלי", "פיק אפ","שקשוקה", "מקיף מילאנו"
 הסרט "יוסי וג'אגר" ועוד רבות. ברנהיימר מרצה מוביל בכתיבת סדרות גם ב"סם שפיגל" וב"סמינר הקיבוצים."

גל זייד - תסריטאי ומפתח סדרות בארץ ובחו"ל , שחקן ובמאי.
 מנהל הדרמה באנדמול שיין ישראל. בעברו שימש כמנהל הדרמה בערוצים קשת ועשר. היה מעורב בעשרות סדרות בניהן: חטופים, רמזור, עבודה ערבית, פולישוק, בני ערובה, הרמון, נבסו ושעת נעילה. יצר וכתב את הסדרות: האלופה, חסמבה, מתים לרגע ומלכות.
אסף צפור - כותב, תסריטאי ויוצר, עורך תסריט. שימש כראש מגמת תסריטאות בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, וכמנהל מחלקת הדרמה של ערוץ עשר.
יוצר שותף של "החמישיה הקאמרית" ו"הבורגנים"..
עורך תסריט ב "עג'מי", "פולישוק", "ויקי ואני", "לה פמיליה"…
בין המחזות שתרגם לתיאטרון: "מצב הדברים", "טייפ", "שמנה" ו"שלוש מסיבות". ביים את המחזה "בנות הים", "גיימרים" פרי עטו, ואת ההצגה "המקום ממנו באתי".
בין הספרים שכתב: "המחוננים", "מעטפת הלב", "האם אתם נמצאים במקום שבו אתם צריכים להיות".

נועה ארנברג - זוכת פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה על התסריט שכתבה לסדרה "האחיות המוצלחות שלי" יחד עם גלית חוגי. יצרה את סדרת האינטרנט "סוזי מטיפת חלב". ויוצרת שותפה של הסדרה "מי שמע על חווה ונאווה" .

עמרי שנהר יוצר ותסריטאי טלוויזיה, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב. בין עבודותיו: טהרן - יוצר שותף ותסריטאי ראשי // המדובב – יוצר ותסריטאי ראשי // להציל את חיות הבר – תסריטאי

אסף בייזר - יוצר, תסריטאי קומי ועורך תסריט. יוצר התכנית "היהודים באים" והסדרות "אלישע" ו"צפוף". כתב בתכניות וסדרות קומיות רבות ביניהן "ארץ נהדרת", "זהו זה!" ו-"השוטר הטוב". ובסדרות דרמה מצליחות ביניהן "פאודה" ו-"טהרן".
נח סטולמן - תסריטאי ויוצר טלוויזיה.  זוכה פרס אופיר 2010 על תסריט הסרט: "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"
יוצר: "עקרון ההחלפה", "תמרות עשן"
NBC , "מישהו לרוץ אתו" . " תסריטאי ראשי של "פאודה" . פיתוח "הנערים"  HBO

סיגל אבין -תסריטאית, מחזאית, במאית תיאטרון וטלוויזיה.
יוצרת הסדרות "
לאבד את אליס" ו"בלתי הפיך".

יאיר פרי - תסריטאי, במאי, עורך, מבקר טלוויזיה וקולנוע וכתב תוכן לרשת באתרים מובילים. תסריטאי "מקיף מילאנו", "פלמ"ח", "כיפת ברזל", "יש לה את זה".
שירלי מושיוף עיתונאית, תסריטאית ויוצרת טלוויזיה, זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה, במאית וחברת הנהלת איגוד התסריטאים. יועצת פיתוח ב"הוט", לקטורית בקרן הקולנוע, מרצה לתסריטאות באוניברסיטת תל אביב.
יוצרת ובמאית של "איש חשוב מאוד". תסריטאית "גאליס קונקט" יוצרת וכותבת של "תעשה לי ילד" ,יוצרת וכותבת שותפה של "להוציא את הכלב". עריכת תסריט של "בובות", "האלופה" 3 . מנהלות דרמה  ממשרדי הפקה שונים כמו: ארצה הפקות, אנדמול שין,דורי מדיה ,ענני תקשורת ,קסטינה ועוד

 
WRITE NOW
כדי שיכתבו על הסדרה שלך later!
 

 


x

#{title}

#{text}

#{price}