Write now - בית ספר לתסריטאות

יום רביעי
06 ספטמבר, 2023
בשעה
18:30
מיקום
מחיר
החל מ-₪13650
חדש! בית ספר לתסריטאות- המסלול המקצועי של סדנאות הבמה.
בניהולו של אבנר ברנהיימר מהתסריטאים המוערכים והעסוקים בישראל. עם צוות מנחים.ות של בכירי התסריטאים.ות שעובדים בארץ ובחו"ל.
WRITE NOW
כדי שיכתבו על הסדרה שלך later!
אנא גללו מטה לפרטים המלאים על המסלול

בחירת כרטיסים

  • אפשרויות:
    סוג כרטיס: הרשמה למסלול המלא -שנה א' (הרשמה מוקדמת) - ₪13650
    0 אזל המלאי
    סוג כרטיס: הרשמה למסלול המלא - שנה א' לחברי סדנאות הבמה (מי שהשתתף.ה בסדנה שלנו ב 3 השנים האחרונות) - ₪14175
    0 אזל המלאי
    סוג כרטיס: הרשמה למסלול המלא -שנה א' - ₪14700
    0 אזל המלאי

הכרטיסים לאירוע זה אזלו - SOLD OUT

פרטים

Write now
בית ספר לתסריטאות- המסלול המקצועי של סדנאות הבמה


דבר המנהל האמנותי אבנר ברנהיימר -
אחת ממנהלות הדרמה באחד מערוצי השידור אמרה לי לאחרונה "יש עוד תסריטאים שכותבים טוב. אתה גם יודע את המלאכה." זאת אחת המחמאות המדויקות שקיבלתי בכמעט 30 שנים של כתיבת סדרות מאז "פלורנטין" ו"יוסי וג'אגר" דרך "עד החתונה", "בלו נטלי", "אמא ואבאז", "יש לה את זה" ורבות אחרות ועד בימים אלה "שקשוקה" ו"מקיף מילאנו". במהלך השנים פגשתי כותבים מוכשרים ויצירתיים, אבל מעטים מהם "ידעו את המלאכה". כישרון כתיבה, אינטליגנציה ותשוקה גדולה לדבר הן תנאי הכרחי. אבל לפני הכול כתיבת סדרות זו אכן מלאכה קשה הדורשת מיומנות מקצועית אדירה.  רבים ומוכשרים שהיו בטוחים שהם "יודעים לכתוב", התרסקו מול גודל המשימה. תסריטאות זה מקצוע. אתם תביאו את הרעיונות, הכישרון והתשוקה לספר בסדרת דרמה סיפור שעדיין לא סופר. אנחנו פה כדי לתת לכם השראה, ובעיקר כדי ללמד אתכם את המלאכה.

למה לעשות דרמה מכל דבר, למה?
אם היה לך שקל על כל פעם ששמעת את המשפט הזה כבר הייתה לך חברת הפקה משלך.
עד אז, אפשר ללמוד מטובי התסריטאים, חובקי פרסי אופיר, איך לכתוב סדרה או פיצ'ר כמו שצריך.
מרכז  סדנאות הבמה פותח בית ספר לתסריטאות- שנה של לימודים לעומק המקלדת. מהרעיון ועד לפרק הראשון .
כדי שבקרוב, יעלה פרומו שיכריז שבקרוב - תעלה סדרה חדשה שלך.

בית הספר לתסריטאות מבית סדנאות הבמה בניהולו של התסריטאי אבנר ברנהיימר עם צוות מנחים.ות של בכירי התסריטאים.ות שעובדים בארץ ובחו"ל.

למה דווקא אנחנו-
סדנאות הבמה והמסך היא עמותה, נתמכת ע"י משרד התרבות ופעילה מעל 20 שנה  (שכר הלימוד מסובסד בחלקו), עיקר פעילות העמותה הוא בלימודים גבוהים בתחום הכתיבה, המשחק, הקולנוע והבימוי.  10 מסלולי תסריטאות בשנה, מסלולי משחק מול מצלמה, פרויקטים במחול,  והשנה נפתח הסבב ה 13 של בית הספר למחזאות בשיתוף תיאטרון בית ליסין.
לכן באופן טבעי הצעד הבא היה לפתוח את  write now בית ספר לתסריטאות!
כל התסריטאים.ות שמלמדים אצלנו הם יוצרים.ות פעילים שעובדים בתעשייה,
מספר רב מהבוגרים.ות שלנו, קיבלו פיתוח וחוזים עם חברות הפקה.
חלקם כתבו בסיום הלימודים סדרות כמו  (עספור, יש לה את זה, מטומטמת, ויקי ואני, טיפול לילי  ...)

רבים מהן.ם, התקבלו לצוות הכותבים של המנחים, כמו דפנה לוסטיג, בוגרת של המסלול בהנחיית אבנר ברנהיימר,  שצרף אותה לצוות הכותבים בסדרה המצליחה  שלו "מקיף מילאנו".

אנחנו  מחפשים את דור העתיד של התסריטאים.ות כמו גם לתת ליווי מקצועי לתסריטאים.ות פעילים במהלך פיתוח פרויקט חדש.
תוכנית הלימודים כוללת מפגש עם מנהלי חברות הפקה, ומנהלי דרמה כדי שתוכלו לקבל משוב על הרעיונות שלכם והזדמנות להשתלב בתעשייה.
ערוץ ישיר לתעשייה -אנחנו נמצאות בדיאלוג תמידי עם הזכייניות ומנהלי חברות הפקה, כך שאם הרעיון שלכם טוב תוכלו לממש אותו ביתר קלות.
 
 מה מיוחד בתוכנית הלימודים שלנו ?
תוכנית  הלימודים השנתית  שלנו היא ייחודית מודולרית ומותאמות לסגנון הכתיבה שלכם.
מנהל התוכנית והמנחה המרכזי הוא אבנר ברנהיימר, תסריטאי ושואוראנר מהמוערכים והבולטים בישראל, כותב ויוצר בין היתר של פלורנטין, בלו נטלי, אמא ואבאז, יוסי וג'אגר, יש לה את זה, פיק-אפ, מקיף מילאנו, שקשוקה ועוד. מעבר להיותו יוצר מוביל, אבנר מרצה בעל ניסיון רב, מוביל מסלול "פיתוח סדרות דרמה" במגמת תסריטאות בסם שפיגל (2011-2021), וכיום מרצה ל"פיתוח סדרות דרמה" בחוג לקולנוע ותקשורת בסמינר הקיבוצים ומלווה פרויקט גמר – כתיבה ובימוי פיילוט לסדרת דרמה. 
המנחים.ות הם תסריטאים מנוסים שעובדים בתעשייה ומכירים את התחום מבפנים.
תוכנית הלימודים
שנה א
מה הקול הייחודי שלך ככותב.ת, על מה אנחנו כותבים ולמה אנחנו כותבות את מה שאנחנו כותבות? מהי החוויה הדרמטית-במהלך המסלול  ילמדו הכותביםות איך לקבוע את  הטון והז'אנר המתאימים לרעיון (דרמה, דרמה קומית, דרמה רומנטית, מתח, אימה, פנטזיה, סיטקום וכו').
שימת דגש על תחקיר של העולם בו מתרחשת הסדרה (בית חולים, בית משפט, זומבים, פוליטיקה, משפחה, חברים וכו'), פיתוח עלילה מרכזית עונתית, פיתוח דמויות ראשיות (מאפיינים ועלילה עונתית לכל אחד ואחת מהם), כתיבת מבנה, סינופסיס וטריטמנט לפרק ראשון, עיצוב סצנות וכתיבת סצנות לפרק ראשון.
נלמד איך להוציא את הרעיון אל הפועל החל משלב גיבוש הרעיון הבסיסי, תוך הבנה וניסוח של הקונפליקט המרכזי, צלילה אל עומק הרצונות והמניעים של הדמויות, בניית העלילה, חידוד המבנה ועד כתיבת סצנות ודיאלוגים במטרה לקחת את הרעיון הגולמי ולהפוך אותו לחוויה דרמטית ספציפית וייחודית.
אנחנו נעבוד על סצנות, נעבוד על פרק, נעבוד על המהלך העונתי.
משבוע לשבוע המשתתפים יכתבו ויביאו חומרים לקבוצה ולא פחות חשוב מכך יקראו חומרים של שאר המשתתפים, יתעמקו בהם ויגיבו להם מתוך תפיסה שלרוב קל לנו יותר לראות את החולשות שלנו כפי שהן משתקפות אצל אחרים.
אנחנו נכתוב המון ונצפה בהמון בדוגמאות הן מהטלוויזיה והן מהקולנוע.
של סדרת טלוויזיה הנמצאת בשלבי עריכה ונדון בחומרים המצולמים ביחס לתסריט שאותו נקרא מראש.
נעסוק ביום שאחרי, בו נבין מה עושים עכשיו שיש לנו הצעה מגובשת לסדרת טלוויזיה (או תסריט לקולנוע)  ומי ומה מחכים לנו שם בחוץ.
נפגוש מנהלות דרמה מחב הפקה ומנהלי תוכן שיתנו לכם משוב על הרעיונות שלכם (מניסיון  העבר היו מאצ'ים).
השאיפה של המסלול, מעבר להקניית כלים בכתיבה הדרמטית, היא למצוא את קולו הייחודי של כל משתתף. אנחנו כל הזמן נשאל את עצמנו על מה בעצם אנחנו כותבים, ולא פחות חשוב מכך למה אנחנו כותבים את מה שאנחנו כותבים.
שנה ב' -התמחות
שנה ב' מיועדת לכותבים בעלי ניסיון, שיש בידןם פרק, ו/או בוגרי המסלול או קיבלו מענק או משוב חיובי ראשוני לפיתוח מזכיינית //משרד הפקה  וזקוקים.ות למסגרת מקצועית מקדמת.
פרק ראשון
יש לך רעיון, יש דמויות מורכבות, יש סינופסיס ויש אפילו עלילות למהלך עונתי. עכשיו צריך דוגמת כתיבה משכנעת, פרק ראשון סוחף שיחזיק צופים ויביא אותם לפרקים הבאים. השלב הזה שאמור לקחת כשלושה-ארבעה חודשים, הופך אצל כותבים רבים למשימה שנמשכת שנה ויותר, ורבים אחרים לא מסיימים אתה כלל.
בעבודה משותפת של הקבוצה נדייק את ההצעות, נחדד ז'אנר, טון, דמויות ועלילות, נחדד קונפליקטים, ניזכר מה היה חשוב לנו כשהתחלנו ונבין מה תוקע אותנו עכשיו בכתיבת הפרק. נחזור ביחד לכלים הדרמטיים ונמצא בחזרה את הניצוץ, את ההתלהבות ואת הלב כדי להגיש הצעה מגובשת שיהיה קשה לסרב לה. בנוסף, במסלול המתקדם ננסח ביחד מחדש גם את הפיץ' לסדרה, את הזווית בה מסופר הסיפור, את הייחוד שלה, ואת הצהרת הכוונת - מה באמת חשוב לנו להגיד.


בסיום המסלול יתקיימו מפגשים עם מנהלות תוכן ומשרדי הפקה, שבהם המשתתפים.ות יוכלו להציג את הרעיונות שלהם.
 
צוות מנחי סדנאות הבמה (שנה א + התמחות)
מנהל אמנותי המסלול - אבנר ברנהיימר - מהתסריטאים המוערכים והעסוקים בישראל. קיבל את פרס האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה על תסריט "יוסי וג'אגר" וזכה בטקס פרסי המדיה על סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר-"אמא ואבאז". מרצה מוביל בכתיבת סדרות גם ב"סם שפיגל" וב"סמינר הקיבוצים."
יוצר ותסריטאי של סדרות הדרמה "יש לה את זה", "כיפת ברזל", "אמא ואבאז" , "עד החתונה", "בלו נטלי", "מסכים", "פיק אפ","שקשוקה", "מקיף מילאנו"
הסרט "יוסי וג'אגר" ועוד רבות.
אסף צפור - כותב, תסריטאי ויוצר, עורך תסריט. שימש כראש מגמת תסריטאות בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, וכמנהל מחלקת הדרמה של ערוץ עשר.
יוצר שותף של "החמישיה הקאמרית" ו"הבורגנים"..
עורך תסריט ב "עג'מי", "פולישוק", "ויקי ואני", "לה פמיליה"…
בין המחזות שתרגם לתיאטרון: "מצב הדברים", "טייפ", "שמנה" ו"שלוש מסיבות". ביים את המחזה "בנות הים", "גיימרים" פרי עטו, ואת ההצגה "המקום ממנו באתי".
בין הספרים שכתב: "המחוננים", "מעטפת הלב", "האם אתם נמצאים במקום שבו אתם צריכים להיות".
גל זייד - תסריטאי ומפתח סדרות בארץ ובחו"ל , שחקן ובמאי.
 מנהל הדרמה באנדמול שיין ישראל. בעברו שימש כמנהל הדרמה בערוצים קשת ועשר. היה מעורב בעשרות סדרות בניהן: חטופים, רמזור, עבודה ערבית, פולישוק, בני ערובה, הרמון, נבסו ושעת נעילה. יצר וכתב את הסדרות: האלופה, חסמבה, מתים לרגע ומלכות.


ארז קואל  - תסריטאי ויוצר קולנוע, חבר הנהלת איגוד התסריטאים.
תסריטאי ובמאי "הטבח", תסריטאי ויוצר "להרוג את הסבתא", "תיק נעדר", "הצורף, "חיים אחרים".
נועה ארנברג - זוכת פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה על התסריט שכתבה לסדרה "האחיות המוצלחות שלי" יחד עם גלית חוגי. יצרה את סדרת האינטרנט "סוזי מטיפת חלב". ויוצרת שותפה של הסדרה "מי שמע על חווה ונאווה" .

עמרי שנהר יוצר ותסריטאי טלוויזיה, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב. בין עבודותיו: טהרן - יוצר שותף ותסריטאי ראשי // המדובב – יוצר ותסריטאי ראשי // להציל את חיות הבר – תסריטאי
אסף בייזר - יוצר, תסריטאי קומי ועורך תסריט. יוצר התכנית "היהודים באים" והסדרות "אלישע" ו"צפוף". כתב בתכניות וסדרות קומיות רבות ביניהן "ארץ נהדרת", "זהו זה!" ו-"השוטר הטוב". ובסדרות דרמה מצליחות ביניהן "פאודה" ו-"טהרן".
נח סטולמן - תסריטאי ויוצר טלוויזיה.  זוכה פרס אופיר 2010 על תסריט הסרט: "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש"
יוצר: "עקרון ההחלפה", "תמרות עשן" NBC , "מישהו לרוץ אתו" . " תסריטאי ראשי של "פאודה" . פיתוח "הנערים"  HBO
סיגל אבין -תסריטאית, מחזאית, במאית תיאטרון וטלוויזיה.
יוצרת הסדרות "לאבד את אליס" ו"בלתי הפיך".
יאיר פרי - תסריטאי, במאי, עורך, מבקר טלוויזיה וקולנוע וכתב תוכן לרשת באתרים מובילים. תסריטאי "מקיף מילאנו", "פלמ"ח", "כיפת ברזל", "יש לה את זה".
שירלי מושיוף -  עיתונאית, תסריטאית ויוצרת טלוויזיה, זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה, במאית וחברת הנהלת איגוד התסריטאים. יועצת פיתוח ב"הוט", לקטורית בקרן הקולנוע, מרצה לתסריטאות באוניברסיטת תל אביב.
יוצרת ובמאית של "איש חשוב מאוד". תסריטאית "גאליס קונקט" יוצרת וכותבת של "תעשה לי ילד" ,יוצרת וכותבת שותפה של "להוציא את הכלב". עריכת תסריט של "בובות", "האלופה" 3 .

מנהלות דרמה  ממשרדי הפקה שונים כמו: ארצה הפקות, אנדמול שיין, סומיוקו דורי מדיה, ענני תקשורת ,קסטינה ועוד
 
WRITE NOW
כדי שיכתבו על הסדרה שלך later!
 

 

 
*** עלות המסלול השנתי בשנה הראשונה  12,500 ש"ח (במקום 14,000 ש"ח מחיר מלא) // לחברי סדנאות (מי שהשתתף בסדנה שלנו ב 3 השנים האחרונות) 11,650 ש"ח . 
*** תנאי קבלה: קו"ח + ראיון אישי

WRITE NOW

כדי שיכתבו על הסדרה שלך later!

 


 


x

#{title}

#{text}

#{price}